Mijn London Marathon! #2

Mijn London Marathon! #2

Mijn London Marathon deel 2! Wekelijks zal ik mijn trainingsweek delen, zoΒ neem ik jullie mee tijdens mijn marathontraject. Ik ben nog niet echt begonnen met mijn schema, afgelopen week mocht ik nog een beetje aanrommelen. Maar hoe deze aanrommelweek eruit zag, leesΒ je hieronder.

Op maandag begon ik de week met een verdiende rustdag, maar heb ik wel 45 minuten op de spinningfiets gezeten en mijn benen rustig rond laten gaan. Niet te gek dus!

Dinsdagavond geef ik altijd training aan mijn meiden (Running Girls Groningen) en ik heb het goede voornemen (yes, nu al!) om steeds meer mee te lopen in plaats van stil te staan en coachen. Running Girls Groningen is ontstaan omdat ik zelf meer wou lopen en dit samen met anderen te doen voor meer motivatie, maar ik geef meer training dan dat ik zelf loop. Breng ik nu dus langzaam verandering in. Ik liep een heerlijke 3.5km waarvan ik 4x een rondje deed van de kern (heuvel op actief en heuvel af rust +/- 300m/300m).

Omdat het een aanrommelweek is wist ikΒ woensdag niet zo goed wat ik wou doen, dus maakte ik 5 minuten voordat ik de deur uitstapte een keuze. Het werd 2km inlopen, 4 km op tempo (+/- 5:15 min/km) en 2km uitlopen. Ik liep, ondanks de wind (storm!) tegen en het ineens koudere weer, zo ontzettend fijn en makkelijk.

Donderdag en vrijdag nam ik bewust rust. Niet lopen, niet fietsen en niet op bijvoorbeeld de crosstrainer. Enige wat ik deed was op vrijdag een paar krachtoefeningen met mijn weerstandbanden. Benen, buik en rug, maar niet te gek.

Het weekend wilde ik meters maken, mijn aanrommelweek is bijna ten einde en ik had zin om op zaterdag en zondag een duurloop te doen. Zaterdag ging echt super fijn en makkelijk. Ik liep een rustige 11.5 kilometer door het prachtige Groningse landschap. Zondag liep ik bijna dezelfde route, maar nu iets verder en dit merkte ik ook wel een beetje aan mijn benen. Gelukkig liep ik ook deze duurloop verrassend goed en kwam ik uit op een mooie 15 kilometer. Dit geeft vertrouwen!

Mijn London Marathon #2 zit er op en ik kijk terug op een hele fijne trainingsweek. Deze week ga ik rustig aan de slag met mijn schema! Spannend, maar zin in! Het schema kan direct aangepast worden, ik ga gewoon eerst beginnen en tot de jaarwisseling kijken hoe het gaat!

Tot volgende week!

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*