Summer Running #2! Zes tips voor als het allemaal even niet wil!

Summer Running #2! Zes tips voor als het allemaal even niet wil!

Afgelopen weken, tijdens de warme zomerdagen, gingen mijn hardlooprondjes voor geen meter en wist ik soms niet waar ik het zoeken moest. Ik paste direct mijn trainingen aan om mijn motivatie te behouden en dat werkte! Mocht het bij jou ook een keer allemaal niet willen, wie weet helpen deze zes tips, succes!

Laat je niet gek maken
Eerste tip en gelijk de belangrijkste. Laat je niet gek maken! Soms wil het gewoon even niet, maar probeer tijdens de training nuchter te blijven en je frustraties los te laten. Hou jij je frustraties vast, dan gaan die je juist in de weg zitten. Volgende keer beter!

Tien minuten
Wil het niet? Probeer het nog voor +/- tien minuten. Gaat het dan beter, maak je training af. Wil het echt niet, keer om en ren/wandel lekker naar huis. Je hebt het geprobeerd en niet gelijk opgegeven en daar mag je ook trots op zijn.

Wandelen
Zet de knop om en geniet van je omgeving. Spreek met jezelf af dat je vijf minuten mag wandelen en het daarna weer gaat proberen. Lukt het niet, geeft niets! Je bent lekker buiten geweest en je hebt het geprobeerd. Je trainingsritme zit er dus nog goed in.

Spelletje spelen
Maak van je training een spelletje en probeer jezelf af te leiden. Wees creatief!
– Hardloop op de muziek en zet aan tijdens een snel refrein.
– Loopt er iemand voor je? Start je eigen race! Ingehaald? Wees trots!
– Verzin bij elke voorbijganger; naam, beroep, hobby’s en lievelingseten.
– Sla eens een onbekende weg in en loop een ander rondje. Verdwaal je? Heb je direct afleiding!

Spelletjes spelen klinkt misschien wat kinderachtig, maar het kan je helpen om jezelf af te leiden. Wie weet loop je toch nog vijftien minuten verder. Dat zijn toch weer vijftien minuten extra.

Warming-up
Een warming-up is echt voor zo veel dingen goed en kan je ook nu helpen. Laat je lichaam wennen aan het hardlopen, van de bank af komen en direct gaan kan tegen je werken. Dribbel kort in en begin daarna aan je training. Grote kans dat je lijf en hoofd er klaar voor zijn en een dipje ver te zoeken is.

Blijf positief
Het is niet erg, echt niet! Blijf positief en geef jezelf positieve feedback. Probeer positief naar je trainingspoging te kijken in plaats van negatief. Je hebt tenminste iets gedaan, je had ook op de bank kunnen blijven liggen! En de volgende keer gaat het vast beter!

Dus zet één van deze tips in of allemaal, voor als het allemaal even niet wil, succes!

 

One Comment

  1. Deze tips heb ik, per toeval, zelf ook al toegepast. Ik heb afgelopen donderdag gelopen toen het veel te warm was. Ik heb toen 2 sets van 7 minuten gelopen (ik zit nu op 4×7 minuten normaal gesproken 😉 ) maar daarna kon ik niet meer. De derde set moest ik bij 4,5 min echt afhaken en ben ik lekker naar huis gaan wandelen met zweetdruppels van top tot teen.

    Vanmorgen ben ik weer gegaan. Heel ander weertje dan donderdag. Maar weer ging het niet zoals ik wilde. Ik vind dat op zich best wel heel erg jammer… Vandaag heb ik 3×7 minuten gelopen en de vierde set van zeven minuten stopte ik al na 1,5 minuut. Ik ben toen ook gewoon naar huis gaan wandelen ipv nog een keer te gaan proberen. Ik hoop echt dat ik binnenkort weer gewoon 4×7 kan lopen of anders 3×8 bijvoorbeeld. Heb je misschien tips voor als de sets niet zo lekker lopen? Aangezien ik nog wel heel erg in de opbouwfase zit.

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*