5 tips voor alle Nacht van Groningen lopers!

5 tips voor alle Nacht van Groningen lopers!

Zaterdagavond is het weer zover, de Nacht van Groningen! Een run waar ik ontzettend graag aan de start sta en waar ik mijn persoonlijk record (23:50) op de vijf kilometer heb gelopen en die staat nog steeds. Dit jaar sta ik ook aan de start, maar kies ik voor een relaxte vijf kilometerΒ in plaats van een snelle. Dit jaar is mijn vijfde deelname en ik schrijf daarom graag voor alle Nacht van Groningen lopersΒ deze 7 tips!

Kom op tijd naar de start!
De start is midden in Groningen, plan dus voldoendeΒ tijd om bij de start te komen. Het startgebied is gezellig druk en er is genoeg te doen. Neem de tijd om je nummer op te halen, spullen weg te brengen en jezelf klaar te maken voor de run!

Kleed je niet te warm en neem iets droogs mee voor na de tijd.
Er staat een guur windje, maar in de stad zal je die misschien niet de hele tijd voelen. Kleed je daarom niet te warm. In deze tabel kun je vinden welke kleding je bij welke temperatuur het beste kunt dragen. Vergeet niet droge kleding mee te nemen. Bezweet en daarna afkoelen is niet prettig, neem dus droge kleding mee.

Start vooraan als je een snelle loper bent en geef elkaar de ruimte.
Het begin van het parcours ervaar ik altijd als vrij druk. Ben je dus echt een snelle loper, ga dan iets eerder in het startvak staan voor een goede positie. Een gouden regel tijdens het lopen; links inhalen, rechts lopen/wandelen! Geef elkaar de ruimte op het parcours! Deze run loopt door de stad en kent soms wat smallere stukjes. Kun je even niet meer, geeft niets, maar wandel dan aan de rechterkant van het parcours.

Geniet van het parcours!
De route van de Nacht van Groningen is echt heel leuk! Stukje voor het Noorderplantsoen, door gezellige wijken en langs de gracht. Leuke sfeer en veel support! Loop je de 10km, 10EM of halve marathon dan kun je er ieder rondje een nog groter feest van maken! Ook bij de finish is het zeker feestelijk en gezellig!

Verkijk je niet op de laatste kilometer, begin je eindsprint iets later!
De laatste kilometer heeft in het begin een heel gemeen heuveltje. Zet je eindsprint dusΒ iets later in.

Ik sta dus aan de start van de vijf kilometer en ga ontzettend genieten van deze gezellige run! Welke afstand loop jij?
Succes!

 

 

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*