Carbage Run ‘raceverslag’. Vijf landen, zeven dagen en zes keer hardgelopen!

Afgelopen week deed ik samen met nog zes vrienden mee aan de Carbage run! Een roadtrip met nog 560 andere barrels van Meppen (Duitsland) via Polen, Litouwen, Letland naar Estland en weer terug. Een ontzettende bizarre en gekke ervaring. We zijn zeven dagen weggeweest, waarvan ik zes dagen heb hardgelopen. In zes nachten heb ik +/- 27 uur geslapen, slapen in de auto lukte helaas niet en ik was voordat de Carbage run begon zo gek om mezelf een doel te geven; in alle landen waar we zijn, hardlopen. Mijn ‘racerverslag’ lees je hier!

Maandag 3 juli – Duitsland
De Carbage run start vandaag! De avond voor de start sliepen we al op de camping en waren we aanwezig bij het openingsfeest. Na een te gezellige dansavond en een korte nacht ging mijn wekker om 05:45 uur, zodat ik direct mijn eerste land kon aftikken! We sliepen bij een soort pretpark en echt ruimte om te lopen was er niet. Op een lang stuk asfalt naast alle eettentjes ben ik heen en weer gaan rennen tot ik op een goede twintig minuten kwam. Eerste dag dus goed begonnen!

Carbage Run RaceverslagDinsdag 4 juli – Duitsland
Dag twee! Eigenlijk hoefde ik natuurlijk niet te lopen, maar ik moest even in me eentje zijn en stilte opzoeken. Na een lange dag in de auto zitten en een mega slechte nacht (grote boxen met keiharde muziek naast onze tent… het leek wel of ik in een kroeg sliep) ging de wekker weer vroeg (inclusief de kroegmuziek) en werd ik gebroken wakker. Ik had wel ontzettend veel zin om hard te lopen. Even weg van de Carbage Run Camping en al het lawaai. We sliep bij een vliegveld, dus heb ik heerlijk hardgelopen naast de landingsbaan en de verlaten kantoren.

Carbage Run RaceverslagWoensdag 5 juli – Polen
Derde dag en derde run! Het slechte slapen begint er echt in te hakken en opstaan ging niet vanzelf. Wekker ging weer voor 06:00 uur, zodat ik kon rennen en douchen voordat de rest wakker werd en de tent ingepakt moest worden. De Carbage Run camping stond naast een super groot recreatiegebied. Skipiste, golfbaan, skeeler- en fietspaden, etc. Een prachtige locatie om hard te lopen. Snel ging het niet, maar fijn was het wel!

Donderdag 6 juli – Letland
Vandaag werden we wakker in Litouwen, maar omdat we niet slapen in Letland en ik daar wel ‘moest’ hardlopen koos ik ervoor om een keertje ‘uit te slapen’. Top timing, we kwamen namelijk pas om 02:15 uur (!) aan op de camping. De etappe van vandaag ging dus door Letland en gelukkig wou de rest langs Riga voor een biertje! Zij het terras op en ik een blokje om. Wat is Riga een prachtige stad, hier wil ik zeker nog een keer naartoe!

Carbage Run RaceverslagVrijdag 7 juli – Estland
Dit was denk ik mijn mooiste run van de hele week. Wat is Estland een prachtig land! Glooiend landschap en zo veel groen, echt bizar! We sliepen die nacht met z’n allen op en naast een skipiste. Gelukkig stond onze tent vlak en heb ik best oké geslapen. Vanwege de vele dierengeluiden onderweg, was het wel een beetje spannend om te lopen in Estland. In je eentje door een bos is dan geen pretje.

Carbage Run RaceverslagZaterdag 8 juli – Litouwen
De laatste! Met onze barrel de finish gehaald en deze prachtige medaille mogen ontvangen. Na het eindfeest voor de laatste keer vroeg mijn wekker gezet en genoten van mijn laatste run van dit avontuur. Met een emotioneel gevoel (ik denk door het weinig slapen) liep ik de laatste kilometers.

Ik heb het gewoon gehaald! Mijn enkel vond het allemaal prima, in de auto veel rust kunnen geven en mijn motivatie bleef aanwezig! Wel vond ik het weinig slapen ontzettend zwaar en betaal ik daar nu de prijs voor. Totaal niet fit en erg moe, maar wat een avontuur!

Benieuwd hoe het overdag was? Hier onder vind je een aantal foto’s van onze Carbage Run! Hardlopen was namelijk maar een klein onderdeel van dit grote en bizarre avontuur! Olaf, Sedie, Nienke, Maartje, Paul en Dylan ontzettend bedankt!

Carbage Run Raceverslag
Eerste 20km zitten er op!
De eerste chaotische start!
Mijn cadeautje aan de dames: deze chill broeken! Top campingoutfit!
Camping twee!
Avondeten!
File!
Carbage Run Raceverslag
Toerist uithangen tussen al dat rijden door.
BBQen met mede Carbage runners ergens onderweg, erg gezellig!
Camping drie!
Carbage Run Raceverslag
Opdrachten mochten tijdens de run niet gedeeld worden. Dit was één van de opdrachten! Zet je auto op een trein. Gelukt! inclusief de trein laten rijden, bonuspunten!
Natuur onderweg!
In onze Renaut Espace over modderweggetjes
Carbage Run Raceverslag
Toerist! Hill of Crosses, erg indrukwekkend.
Hardlopen in Riga
Riga!
Pech..
Iets met een lekkende tank.. Wel een dag later gemaakt gelukkig.
Aangekomen inclusief een lekkende tank!
Carbage Run Raceverslag
Mannen naar de garage en wij genieten van een heerlijk ontbijtje!
Toerist uithangen in Estland
FINISH!
Tijdens het hardlopen in Litouwen
Op de terugweg naar huis wildkamperen in Polen!
Wakker worden met een frisse duik!
Carbage Run Raceverslag
Te gezellig in de auto! (Soms ook niet ;))
Thuis!

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *