Review! Ik heb geen zin!

Review! Ik heb geen zin!

Iedere hardloper heeft er wel eens last van, een hardloopdip en motivatieverlies. Elke hardloopsite schrijft er wel eens over en geeft je tips, maar ze op deze persoonlijke manier bundelen en samenbrengen in één boek werkt nog motiverender! In het nieuwe boek van Annemerel (blogger, vlogger en zeer fanatiek hardloopster) komen al je smoesjes in de vorm van mooie en motiverende verhalen langs, zet het je aan het nadenken waarom je de smoesjes eigenlijk gebruikt en hoe je aan de hand van Annemerel haar persoonlijke ervaringen en oplossingen, geen zin verandert in motivatie om dingen in het dagelijks leven aan te pakken en om natuurlijk direct een rondje hard te lopen!  Wat ik van het boek vind, lees je in deze review.

Ik heb geen zin!
Je zult vast denken, ik kan het zelf allemaal wel! Ik haal mezelf wel weer uit die dip en tips of ervaringen van een ander heb ik niet nodig. Niets is minder waar! De persoonlijke verhalen van Annemerel en haar strugles zijn erg herkenbaar en laten je even stilstaan bij je eigen smoesjes en redenen om maar niet te gaan hardlopen. Annemerel deelt verschillende positieve ervaringen en leermomenten van haarzelf, beschrijft hoe ze hier zelf mee omgaat en laat o.a. Abdi Nageeye, Laura Brijde, Klaas Boomsma en haar eigen familie vertellen wat hun motiveert om te blijven lopen. Ik was eerst wat sceptisch; een boek met daarin ook verschillende korte verhalen, motiveert dat wel? Maar het boek werkt zeker motiverend!

Ik was niet ieder hoofdstuk geboeid, maar dat is natuurlijk ook erg persoonlijk. Voor sommige redenen om niet te gaan hardlopen, heb ik zelf al een oplossing gevonden of herkende ik mijzelf er niet in. Maar ondanks de mindere herkenning was ook dat hoofdstuk leuk om te lezen, maar directe motivatie gaf het niet. Maar voor sommige redenen die ik persoonlijk ook gebruik om soms een hardlooprondje af te zeggen, wist Annemerel wel de juiste snaar te raken en zette ze mij aan het denken. Ook de persoonlijke verhalen van de gastschrijvers vond ik fijn om te lezen. De ene werkte motiverender dan de ander of ik kon mij er meer in vinden, maar door de diversiteit van de gastschrijvers herkent iedere lezer zich wel in één van de hardlopers en neem je deze ervaringen, tips of motiverende woorden mee tijdens je eigen hardlooprondjes.

Raad ik je het boek aan?
Ja zeker! Koop het boek alleen al voor de te leuke, herkenbare en motiverende hardloopquotes die je overal in het boek tegenkomt. Het boek leest makkelijk en snel. Sommige stukjes vond ik niet altijd even motiverend en daar las ik iets sneller doorheen, maar wat motiverend werkt voor de één hoeft natuurlijk niet direct te werken voor de ander. Overall vind ik dit nieuwe boek van Annemerel een leuke en motiverende aanwinst in mijn boekenkast en pak ik hem er zeker af en toe bij als er ineens een smoesje in mijn hoofd komt om niet te gaan hardlopen.

En zoals Annemerel zelf schrijft in haar voorwoord.
Hardlopen doe je door het ene been voor het andere te zetten. Want zo simpel is het. Het is geen hogere wetenschap.

Het boek telt 255 pagina’s en heeft prachtige foto’s. Ik heb geen zin is via deze link te bestellen (18,99 Paperback of 9,49 E-book) en benieuwd naar Annemerel haar andere boeken? Klik hier voor Live, Love Run of Trainen als een topatleet.

Laat een berichtje achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*